background

Tenuk tu apa ??

Assalamualaikum dan haiii !

Tenuk ? 

Tenuk ?

Hahahaha ! Main-main pulak .

Okayy , sebenarnya aku tak suka sangat dengan binatang ni . Bagi aku , binatang ni menakutkan . Comel la macam mana sekalipun , bila aku cakap aku takut maka aku takut hahaha !Especially , binatang yang dipanggil....

Kucing .



Aku ada sejarah hitam dengan binatang ni ! muahahahaha(evil laugh)

Okayy ! Straight to the point , tenuk ? 

Aku baru dengar dan kenal perkataan tenuk ni sejak aku datang Sester . Hmm..tak jugak sebenarnya . Haa ! Aku kenal perkataan ni dari kawan aku , Mimi . Kalau gaduh je dengan sesapa mesti dia panggil orang tuh tenuk . Aku pon tak paham apa yang special sangat dengan tenuk . Kadang-kadang aku pon dia panggil tenuk(kurang asam jawa betol)...

Tapi apa-apa pun , aku tetap suka dengan perkataan tenuk tanpa mengetahui apa itu tenuk hahaha.. Bila kawan aku sebut aku pon sebut.. Sampai kadang-kadang aku panggil kawan aku tenuk . Kawan aku pun taktahu yang sebenarnya aku taktahu tenuk tu apa .

First time , dalam pikiran aku  , tenuk tuh adalah sejenis..sejenis apa ehh ? entahlaa , yang pasti benda yang pelik dan mungkin comel ?hahahha a'aa comel ..Pelik kan ?

Ada satu malam tuh , kitorang gurau-gurau dalam group kat facebook dan aku panggil kawan aku tenuk . dan aku rasa macam dah tiba masa aku untuk tahu apa itu tenuk hahaha..

Aku pon tanya laa sahabat baik aku Si Mimi ni .

Aku : mimi , tenuk tuh apa ?

Mimi : tapir laa..

Dan aku macam terkejut gila . Lepastuh , aku gelak sorang-sorang dalam bilik . Sampai umi aku terpaksa ketuk pintu bilik aku dan tanya kenapa hahaha .

Laa..Tapir ke ? Selama ni aku ingat tenuk ni macam barbie doll ke.. hahahaha

Tenuk..tenuk si hitam putih



Say Hii to T.E.N.U.K

Okayy !! Got to go

Babaii 

XOXO XD

No comments:

Post a Comment